First aquacultured yellow tangs are finally here!

Tema en 'Advanced Aquarist' comenzado por Advanced Aquarist, 9 Marzo 2016.

1. Advanced Aquarist

Advanced Aquarist Líder del arrecife

Se incorporó:
    1 Abril 2014
    Me gusta recibidos:
    10
    Click through to see the images.

[​IMG]The Oceanic Institute of Hawaii Pacific University first announced their exciting aquaculture breakthrough in the October of 2015: the first successful captive breeding and rearing of the iconic yellow tang.* Their pioneering work, along with Rising Tide's research, has made tremendous strides in captive bred marine fish, even notoriously difficult-to-rear marine fish like yellow tangs (due to their complicated pelagic larval stage). That hard work is now coming to fruition.
    Between these research institutions, those in Taiwan, and commercial aquaculture ventures like ORA Farms, Biota Marine Life, Bali Aquarich, et al. our hobby is on the cusp of a major supply-side revolution.* It's especially awesome to watch hobbyists, commercial enterprise, and the research community come together to propel this important research field forward; as an example, Segrest Farms intends to donate ALL their profits from their first batch of captive bred yellow tangs back to the Oceanic Institute to further fund their ongoing research.

Leer Artículo completo...

2. Badstraw

Badstraw Webmaster Miembro del STAFF

Se incorporó:
    21 Agosto 2010
    Me gusta recibidos:
    1,801
    Wow por fin!!!

3. alonsooro

alonsooro Líder del arrecife

Se incorporó:
    3 Agosto 2015
    Me gusta recibidos:
    92
    Esto está en verdad padre, al fin podemos tener la opción de regresar algo a quien se lo quitamos ^_^

4. Colofox

Colofox Rey Tiburón

Se incorporó:
    17 Marzo 2007
    Me gusta recibidos:
    407
    Género:
    Hombre
    Ocupación:
    Transportista
    Es un gran avance, pero, se necesita que se haga mas común ya que la cantidad aun lograda en cautividad es insignificante para el consumo mundial lo cual con difusión de las técnicas podría ayudar más, pero reconozco que el desarrollo de éstas también significa inversión económica y que de una u otra manera debe de ser redituable.
    PD. Quiero unos jejeje.

¡Ayúdanos! Comparte en:

Cargando...