Tipo De Filtros??

Tema en 'Diálogos Técnicos' comenzado por OSECK, 22 Enero 2008.

1. OSECK

OSECK Líder del arrecife

Se incorporó:
    21 Noviembre 2007
    Me gusta recibidos:
    0
    Ocupación:
    SUPERVISOR
    Página web:
    Hola como estan, por favor necesito que los expertos ayuden con varias dudas, en las siguientes fotos no veo sump, skimmer, alga, etc, ayuda por favor que filtros son, como funcionan.
    lo unico de lo que estoy seguro es de son bastante caros, para que los acuarios esten asi de hermosos, el unico que reconosco es el de osmosis.
    Muchos Saludos
    http://www.seavisions.com/images/video/cads movie 1.wmv
    Description: The CADS micron screen filter is a carefully engineered device that is designed to be the first line of defense in aquatic water filtration. All of the water that is leaving the aquarium is routed to the CADS filter first. The water is gravity fed to the CADS filter and must pass thru a fine mesh micron screen before it can proceed to the next filtration process. This screen can be anywhere from 50u to 150u in micron rating. The process will continue until the micron screen slightly clogs and starts to raise the water height in the filter chamber. A sensor will detect this rise of water and the one minute cleaning process will begin. The aquarium water will be temporarily rerouted bypassing the screen. The screen will be rotated at the same time a vacuum is sucking the waste away that has accumulated on the screen. The waste is routed to a drain or a collection tank that is separated from the systems main water. The patentable significance of this system is the automatic rerouting of the systems water so the screen can be vacuumed. Thus this process does not waste precious water. The system is so sensitive to dirt and waste that a cleaning cycle will be activated almost immediately after feeding or any disturbance to the gravel or algae cleaning. The CADS system is designed to encompass a complete biological filter with a protein skimmer and a UV sterilizer. On reef aquariums the bioballs are not necessary in this system. However since there is no accumulation of detritus due to the fine CADS filter there is no harm using them. There will be no build up of waste on the balls to promote nitrate. The CADS is a perfect matched system for the DialySeas. This product can be designed for any size aquarium and is now being used on all 2005 and later SeaVisions aquarium systems. The foot-print size of the overall SeaVisions filtration system has now been reduced significantly. To that end SeaVisions can produce aquarium systems that are second to none in design, performance, reliability, effectiveness and long maintenance intervals. The CADS chamber can be designed to be used on a berlin system or any other system that uses a sump. If you are a aquarium expert and would like a custom unit designed with your particular choice of media or chambers please send us your specifications

http://www.seavisions.com/images/chasecadsopt.jpg[i/mg]

[img]http://www.seavisions.com/images/LuckyStrikeLouisvilleopt.jpg

2. hexen1255

hexen1255 non grata Baneado

Se incorporó:
    8 Mayo 2007
    Me gusta recibidos:
    0
    Ocupación:
    Profesionista explotado por el capitalismo
    Hola que tal, mira esa página ya la había visto desde hace mucho tiempo, aqui esta la dirección de su página para visualizar los proyectos: http://www.seavisions.com/2008PHOTO.htm
    Segun tengo entendido, lo que manejan dentro de los tanques no son corales, sino replicas, son de solo peces, pero la carga biológica es controlada por medio de resinas, filtro UV, etc., que por cierto el mantenimiento no es muy barato que digamos.

3. Albedo

Albedo Rey Tiburón

Se incorporó:
    14 Noviembre 2004
    Me gusta recibidos:
    5
    Ocupación:
    Ing. Civil
    Asi es, tambien hace tiempo estuve viendo esa pagina y tratando de destripar ese equipo sin resultados.

Lo que conclui es que el equipo combina las bases del filtrado de albercas, espumado, resinas y creo que hasta tratamientos de salmueras, con el fin de retirar la gran carga biologica que producen tantos peces que meten ahi, claro, ademas del relleno automatico con RO/DI.

Puedes verlos funcionar en un video que trae la pagina, si es que aun esta ahi.

¡Ayúdanos! Comparte en:

Cargando...