What’s going on at the Santa Monica Pier Public Aquarium this week

Tema en 'Entre Amigos' comenzado por SantaMonicaHelp, 1 Noviembre 2017.

1. SantaMonicaHelp

SantaMonicaHelp Nuevo CAMarada

Se incorporó:
    23 Febrero 2015
    Me gusta recibidos:
    8
    Help translate? (Ayuda a traducir?)

Hello, everyone. My name is Kamran, and I am a helper here at Santa Monica Filtration. I am also an aquarist intern at the Santa Monica Pier Public Aquarium

I'll be giving periodic updates about various things going on at the aquarium, and if you have any requests for things you want to find out about our creatures, feel free to share. I hope you all enjoy!

--------

Traducción:

Hola a todos. Mi nombre es Kamran, soy ayudante aquí en "Santa Monica Filtration". También soy residente del acuario público del muelle de Santa Mónica.

Estaré dando noticias periódicas sobre varias cosas que suceden en el acuario, así que si tienen algunas preguntas de cosas que quieren saber sobre nuestras criaturas, siéntanse libres de preguntar. Espero que todos disfruten!

Última modificación por un moderador: 10 Noviembre 2017
  2. Tarlon

Tarlon Adicto al arrecife

Se incorporó:
    19 Julio 2016
    Me gusta recibidos:
    78
    Género:
    Hombre
    Ocupación:
    Sistemas Industriales
    Hola Kamran bienvenido al foro, aunque veo que ya tienes algunos post anteriores, pero de cualquier manera te damos la bienvenida.

Suena bastante interesante el que nos puedas compartir información de los acuarios marinos, a mi en lo personal me gustaría saber más sobre los equipos que se utilizan, sobre todo en esas dimensiones. Tambien seria interesante conocer los mantenimientos y cómo es que conservan los parámetros estables.

Suena bastante interesante!

• Tarlon

Tarlon Adicto al arrecife

Se incorporó:
      19 Julio 2016
      Me gusta recibidos:
      78
      Género:
      Hombre
      Ocupación:
      Sistemas Industriales
      una disculpa se duplico mi mensaje

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
      23 Febrero 2015
      Me gusta recibidos:
      8
      Thank you! I'll be back with pictures and information next week, but the aquarium equipment is pretty interesting. I'll try to find out more the next time I go. :)

-Kamran

Gracias ! Regresaré con fotos e información la próxima semana, pero el equipo del acuario es bastante interesante. Trataré de averiguar más la próxima vez que vaya. :)

-Kamran

• Badstraw

Badstraw Webmaster Miembro del STAFF

Se incorporó:
        21 Agosto 2010
        Me gusta recibidos:
        1,491
        Hey Kamran how's it going? I'm really happy to see that our hobby goes beyond borders, or language barriers.

It would be really awesome to see your tank and learn new methodologies that you guys regularly use in the states that improve overall health of the organisms to achieve stability and most importantly, to maintain delicate sea creatures.

Man I'm a gadget freak, I've seen how technology has become a new tendency across the globe, and I'm pretty sure that you're lucky enough to go to macna every year... so, If you can share pics or anything go ahead, we'll be more than glad to see them.

Also I've sent you a pm regarding the link, please take a look.
        If you need anything please let us know, we'll be more than glad to help.

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
        23 Febrero 2015
        Me gusta recibidos:
        8
        Thank you, Badstraw. You're in luck, because I collected some photos for my first update (and I'll look at your PM soon).

Let me begin with a small introduction. The Santa Monica Pier Aquarium is nestled beneath the very front of the pier, with a nice big aquarium banner for good measure. Every creature on display is native to Santa Monica Bay, with a few exceptions (ex: El Nino caused some Pacific seahorses to appear in our waters, which were then collected and given their own exhibit). Obviously, the goal is to give visitors a sense of what's lurking right beneath the bay, and to drive the point home, most of our main exhibits are modeled after a specific ecosystem (including the underside of the pier itself).

Attached to this post are a few photos showing the aquarium’s position in relation to the pier, the entrance, and some of our exhibits. All of these photos are mine, except for the aerial shot. If you have any questions, please don't hesitate to ask!

-Kamran

-----------------------

Traducción:

Gracias, Badstraw. Estás de suerte, porque recolecté algunas fotos de mi primera actualización ( y le daré un vistazo a tu mp pronto)

Permíteme comenzar con una pequeña introducción. El acuario del muelle de Santa Monica está alojado bajo el mero frente del muelle, con un agradable gran cartel de acuario para dar un buen aspecto. Cada criatura en exposición es nativa de la bahía de Santa Mónica, con unas pocas excepciones (ej: El niño causó que algunos caballitos del pacífico aparecieran en nuestras aguas, los cuales fueron recolectados y dada su propia exhibición). Obviamente, la meta es dar a nuestros visitantes un sentido de lo que está acechando justo debajo de la bahía, y para manejar ese punto a casa, la mayoría de nuestros exhibidores están modelados al modo de un ecosistema específico (incluyendo el fondo de la misma bahía).

Adjuntadas a este post están unas pocas fotos mostrando la posición del acuario en relación al muelle, la entrada, y algunos de nuestros exhibidores. Todas estas fotos son mías, excepto la toma aérea. Si tienen algunas dudas, por favor no duden en preguntar!

-Kamran

SMOPierArrow.

23244236_1994226210592475_7226195482214586161_n.

23231501_1994226143925815_2036732830603706007_n.

23244040_1994226130592483_6855627629526150692_n.

23316358_1994226133925816_97434654783842697_n.

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
          23 Febrero 2015
          Me gusta recibidos:
          8
          Tarlon: To clean our tanks, we use standard equipment like algae scrubs, siphons, and pumps. Most of our tanks are also connected through pipes, so water is constantly circulating between them. We also have a really long pipe that connects to the ocean underneath the pier, and we use it to replace the aquarium's water supply once a week. It's almost like a real ecosystem.

-Kamran

@Tarlon@Tarlon: Para limpiar nuestros tanques, usamos equipo estándar como algae srubbers, sifones y bombas. La mayoría de nuestros tanques también están conectados a través de tuberías, así que el agua está circulando constantemente entre ellos. También tenemos una tubería muy larga que conecta el océano debajo del muelle, y la usamos para reemplazar el suministro del agua del acuario una vez a la semana. Es casi como un ecosistema real.

-Kamran

• Badstraw

Se incorporó:
            21 Agosto 2010
            Me gusta recibidos:
            1,491
            Wow kamran it looks awesome! Do they keep live coral?

I've also heard that the Monterey bay aquarium is home to more than 500 species, so it's like a big laboratory for scientists and biologists. Do you guys have big quarantine tanks at the Santa Monica pier aquarium? I can't imagine how bad things will get without a good quarantine procedure.
            I hope that I can go one day, it's another excuse to go to San Francisco... :p (I've never been there before)

También he escuchado que el acuario de la bahia de Monterrey es hogar de más de 500 especies, así que es como un enorme laboratorio para científicos y biólogos. ¿Tienen ustedes tanques grandes de cuarentena en el acuario del muelle de Santa Monica? No puedo imaginarme lo malo que se pondrían las cosas sin seguir un buen procedimiento de cuarentena.

Espero que pueda ir algún día, es otra excusa para ir a San Francisco... :p (Nunca he estado ahí antes)

• Badstraw

Se incorporó:
            21 Agosto 2010
            Me gusta recibidos:
            1,491
            I want to apologize kamran because I'm not sure if you speak spanish at all.

I'll be more than happy to help you to translate. :)

Última modificación: 10 Noviembre 2017
          • Badstraw

Se incorporó:
            21 Agosto 2010
            Me gusta recibidos:
            1,491
            Quien quiera unirse a la plática puede escribir en ingles o español, aquí trataremos de ayudar con la traducción. :)

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
            23 Febrero 2015
            Me gusta recibidos:
            8
            Thanks for the translation, Badstraw! My Spanish isn't very good, and although I could use an online translator, those tend to make mistakes. That said, I'm ready for a new post.

One of our swell sharks recently emerged from its embryo, so for this week’s update, I thought I’d give a rundown of how the aquarium handles its shark pups.

---------

Gracias por la traducción Badstraw! My español no es muy bueno, y a pesar de que podría usar un traductor en línea, tienden a cometer errores. Con eso dicho, estoy listo para un nuevo post.

Uno de nuestros tiburones gato recientemente emergió de su embión, así que para la actualización de esta semana, pensé que daría un informe detallado de cómo el acuario se encarga de sus tiburones crías.

33wl18w.

x5yu8m.

Currently, we have two kinds of sharks on display: swell sharks (first photo) and horn sharks (second photo). Although both our sharks have been known to multiply, the swell sharks do it far more prolifically and will hence be the main focus of this post.

-------
            Actualmente, tenemos dos tipos de tiburones en el tanque principal; tiburones gato (primera foto) y tiburones cuerno (segunda foto). A pesar de que ambos de nuestros tiburones han sido conocidos por multiplicarse, los tiburones gato lo hacen mucho más prolíficamente y por consiguiente serán el centro de atención de este post.

2ltqc6a.

These are what swell shark embryos look like. These three specifically are on public display, but we have many more in the back room.

------

Así son como lucen los embriones de tiburones gato. Estos tres específicamente están exhibidos al público, pero tenemos muchos más en el cuarto trasero.

33kpuu9.

When a pup emerges from its embryo, it’s immediately moved to the quarantine tank seen in this photo. As you can see, we have no shortage of them (and in comparison, there are only three horn shark embryos that haven’t even hatched yet).

-----------

Cuando un bebe emerge de su embrión, es inmediatamente movido al tanque de cuarentena visto en esta foto. Como pueden ver, no tenemos escasez de ellos ( y en comparación, hay solo tres embriones de tiburones cuerno que incluso aún no han nacido)

vzf0oy.

Several things can happen to the pups depending on the circumstances. Sometimes, they’re moved to the public exhibit (pictured above), which is what happened with our newest pup. Other times they’re donated to other aquariums, and still other times they’re kept until they’re large enough for the primary shark tank. It really depends on how much room we have and where.

On a side note, one of our adult swell sharks sprayed me with a mouthful of water once. It was unpleasant.

-Kamran

------

Varias cosas pueden suceder con las crías dependiendo de las circunstancias. Algunas veces, son movidas al acuario de exhibición pública (visto arriba), que es lo que sucedió con nuestra cría más nueva. Otras veces son donadas a otros acuarios, y aún otras veces son conservadas hasta que están lo suficientemente grandes para el tanque principal de tiburones. Verdaderamente depende de qué tanto espacio tenemos y donde.

Como nota aparte, una vez uno de nuestros tiburones gato adulto me roció con un trago de agua. Fue desagradable.

-Kamran

Última modificación por un moderador: 29 Noviembre 2017
          • SantaMonicaHelp

Se incorporó:
            23 Febrero 2015
            Me gusta recibidos:
            8
            For this week's update, I've decided to focus on our decorator since its appearance has been changing.

Para la actualización de esta semana, he decidido enfocarme en nuestro cangrejo decorador ya que su apariencia ha estado cambiando.

hwenwh. Decorator crabs like to cover themselves with plants for camouflage. Our decorator crab does this too, and over the past month, it's been adding things to its shell.

-------
            A los cangrejos decoradores les gusta cubrirse así mismos con plantas para camuflaje. Nuestro cangrejo decorador hace esto también, y durante el mes pasado, ha estado agregando cosas a su caparazón.

2lw1937.

This is how it looked two weeks ago. It had molted recently, so its shell was uncovered.
            -----
            Así es como se veía hace dos semanas. Ha mudado de piel recientemente, así que su concha estaba descubierta.

261dtuo.

The following week, it put on some kelp. When my coworker saw this, she added some redd algae to the tank, and a week later ...

------

La semana siguiente, le puso algo de alga. Cuando mi compañera de trabajo vió esto, le añadió un poco de alga roja al tanque, y a la semana siguiente...

2ue1n2x.

... it put the algae on its legs.

We have other decorator crabs too, like juveniles and another adult. Here is a picture of its disguise:

------

... se puso el alga en sus patas.
            Tenemos otros cangrejos decoradores también, como jóvenes y otros adultos. Aquí hay una foto de su disfraz:

215qtz.

Also, here's an old molt that we preserved. The crab was much smaller back then ...
            ------

Tambien, aqui está una muda que preservamos. El cangrejo estaba mucho más pequeño en ese entones...

59xzph. jkhua1.

I hope you enjoyed this update. Next week, I'll discuss one of our newer exhibits.

-Kamran

----

Espero que hayan disfrutado esta actualización. La siguiente semana hablaré de uno de nuestros nuevos acuarios de exhibición.

-Kamran

Última modificación por un moderador: 29 Noviembre 2017
            • Badstraw

Se incorporó:
              21 Agosto 2010
              Me gusta recibidos:
              1,491
              That's awesome @Kamran!!!

Man this is better than Harry Potter, I'm waiting for this week's update... I really like your job. :D:D:D

I apologize because I haven't had much time to get online. I'll be watching this thread to try to translate as quick as I can. :)

Última modificación: 29 Noviembre 2017
              • SantaMonicaHelp

Se incorporó:
                23 Febrero 2015
                Me gusta recibidos:
                8
                This week's update is about our newest exhibit. It features a species of planktonic jellyfish.

-----

La actualización de esta semana es sobre nuestra nueva exhibición. Presenta a una especie de medusa planctónica.

1594sw.

Periodically, my boss goes to collect wild shrimp (Mysidae) to feed our Pacific seahorses. We keep them stored in a tank (pictured above) until it's feeding time, but sometimes, we'll get animals we were not trying to catch. Our accidental catches range from amphipods to pipefish larva, but the most common example is Vallentinia adherens. Their numbers got really high after a while ...

--------------

Periodicamente, mi jefe va a recolectar camarón salvaje (Mysidacea) para alimentar a nuestros caballitos de mar del Pacífico. Los mantenemos almacenados en un tanque (fotografiado arriba) hasta que es hora de alimentarse, pero a veces, conseguiremos animales que no estamos intentando atrapar. Nuestras pescas accidentales oscilan desde anfípodos a larva de pez aguja, pero el ejemplo más común es Vallentinia adherens. Sus ejemplares se incrementaron mucho al cabo de un tiempo ...

bijuyv.

... So in response, my boss decided to give them their own tank. We feed them brine shrimp, and they do not get longer in our way when I feed the seahorses.

-------------

... Así que en respuesta, mi jefe decidió darles su propio tanque. Las alimentamos con artemia, y no se ponen por más tiempo en nuestro camino cuando alimento a los caballitos de mar.

n2yjy1.

2yzd8wh.

At first my coworkers and I thought these were jellyfish larvae, and visitors tend to make the same assumption. But they're definitely adults, and now they've gone from an accidental catch to a featured species. Hopefully the baby pipefish will get a tank when they're older.

-Kamran

------

Al principio mis compañeros de trabajo y yo pensamos que estas eran larvas de medusas, y los visitantes solían hacer la misma suposición. Pero son definitivamente adultas, y ahora se han ido de una pesca accidental a una especie distintiva. Con suerte el pez aguja bebé tendrá un tanque cuando ellas envejezcan.

-Kamran

Última modificación por un moderador: 4 Diciembre 2017
                • Badstraw

Se incorporó:
                  21 Agosto 2010
                  Me gusta recibidos:
                  1,491
                  Those look like hydroids, truly fascinating organisms!!

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
                    23 Febrero 2015
                    Me gusta recibidos:
                    8
                    Hello, everyone. I am both happy and a little sad to present my final weekly update. Unfortunately, I've been busy with real life matters that are demanding more and more of my attention, and since my workload will not be decreasing anytime soon, I've decided to discontinue this project to focus on other things. I did not intend for this to end so soon, but life happens.

Since this is my last update, I thought it would be fitting to feature my favorite aquarium creatures that never got their own post, complete with some background info for each one.

2agq2s6.

This is a lion's mane nudibranch. They are fairly common in kelp forests, and my boss often finds them during his shrimp collections. They use their hoods to snare prey, and the ones at SMPA are fed with brine shrimp and the occasional fish powder. That stuff you see inside its body is its last meal.

2uf3p5d.

This is our ocean whitefish, a resident of the "Under the Pier" exhibit. Whitefish are usually a creamy-white color, but this is an unusual and ironic shade of black. It's the most dominant fish in the tank and will often attack the algae scrubs when we try to clean the glass. (Also, the fish behind it is a kelp seabass)

23mpx52.

Another abnormally colored animal is our red swamp crawfish. While most of our creatures are saltwater natives, the red swamp crawfish is neither saltwater nor native. As an invasive species, it is used as a bad example for our field trip presentations, but who could hate that rare shade of blue?

28tvqpw.

Here's our scorpionfish. It has stingers all over its body, and its venom is said to be like that of a rattlesnake's. If you go fishing in California waters, you better hope you do not catch one of these. The only safe way to get rid of it would be to cut the hook. They do sell protective gloves that are supposed to be stinger proof, but even these sometimes fail.

2qjvo75.

And here's our stargazer, who is located in the back room. It used to be on display, but was removed because of the guests apparently found it boring (???). Nowadays it spends its time gazing at the stars, wondering where the roof went.

2qu6h7b.

And now we're getting to my favorite creature in the aquarium: the keyhole limpet! There are a bunch of these in the touch tanks, and the above photo is one of the very first I took as an intern. I love gastropods in general, but there's just something about the keyhole limpets in particular.

aucj9c.

Just like most of our snails, they feed on kelp, and their backside is usually covered by a slimy black mantle. However, the limpet that lives in our "Rocky Reef" exhibit always has its mantle fully retracted for whatever reason. Here's a photo of it:

2rr6hlf.

Also, the "keyhole" is used to expel waste. Good luck getting that image out of your head.

Lastly, I would like to present our newest addition:

w15j07.

This is a bell jellyfish, and several of them are now sharing a tank with the planktonic jellies I showed off last week. They're known to scientists as "Polyorchis," which means, "many testicles." No, that's not a joke. I think the name refers to the eyes lining their rim. Just like their snowflake-shaped mates tank, they're happy to feed on brine shrimp.

There you have it, folks. I wish I could've kept this thread going a bit longer, but the good news is that I at least managed to share my favorite aquarium facts. That said, I appreciate everyone who took the time to read these posts and learn about my experiences. I'll still be reading replies for another day or two, but after that, I'm off to bigger and better things. Cheers!

-Kamran

• gprieto

gprieto Aprendiz de arrecife

Se incorporó:
                    18 Mayo 2015
                    Me gusta recibidos:
                    15
                    Género:
                    Hombre
                    Ocupación:
                    Ing. en Sistemas
                    It's a shame that you won't be able to keep informing us about Santa Monica Pier Public Aquarium.
                    Thanks a lot for the post. It was very interesting.

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
                    23 Febrero 2015
                    Me gusta recibidos:
                    8
                    You're welcome! I'm glad you enjoyed these posts!

-Kamran

• Badstraw

Se incorporó:
                      21 Agosto 2010
                      Me gusta recibidos:
                      1,491
                      It's a shame Kamran, I really enjoyed reading the thread, it was really cool to translate it.

I hope that we can see at least another update soon. :(

• SantaMonicaHelp

Se incorporó:
                      23 Febrero 2015
                      Me gusta recibidos:
                      8
                      It is a shame, but thank you for your feedback. :)

-Kamran

¡Ayúdanos! Comparte en:

Cargando...